בשורה? • 300 מעונות יום חדשים ייבנו תוך שנה

    יו"ר ועדת הכספים, משה גפני (יהדות התורה), אמר כי מאז שנת 2010 לא הוקצו כספים ותקנים נוספים למשפחתונים, על אף הגידול באוכלוסייה ולמרות שמשרד האוצר התחייב להעביר 150 מיליון שקלים לפתרון בעיית המשפחתונים ומעונות היום גם יחד
    איתי גדסי No Comments on בשורה? • 300 מעונות יום חדשים ייבנו תוך שנה

    בדיון משותף לוועדת העבודה והרווחה וועדת הכספים של הכנסת הודיע שר העבודה והרווחה חיים כץ, כי לקראת שנת הלימודים הבאה ייפתחו לפחות 300 מעונות יום חדשים, שיספקו מענה ל-25 אלף ילדים נוספים

    יו"ר ועדת הכספים, משה גפני (יהדות התורה), אמר כי מאז שנת 2010 לא הוקצו כספים ותקנים נוספים למשפחתונים, על אף הגידול באוכלוסייה ולמרות שמשרד האוצר התחייב להעביר 150 מיליון שקלים לפתרון בעיית המשפחתונים ומעונות היום גם יחד
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון משותף לוועדת העבודה והרווחה ו-ועדת הכספים של הכנסת הודיע שר העבודה והרווחה חיים כץ, כי לקראת שנת הלימודים הבאה ייפתחו לפחות 300 מעונות יום חדשים, שיספקו מענה ל-25 אלף ילדים נוספים. הדיון עסק במטפלות המשפחתונים (מסגרת לפעוטות בבית המטפלת) אשר נמצאים בפיקוח וסבסוד משרד העבודה והרווחה.

    יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), ציין כי בישראל פועלים כ-3,700 משפחתונים כאלה, בעיקר באזורי פריפריה ובקרב אוכלוסיות החרדים והערבים, ושוהים בהם כ-18 אלף פעוטות בגילאים 3 חודשים עד 3 שנים. "המצב עגום ביותר", אמר אלאלוף, "המטפלות משתכרות מתחת לשכר מינימום ועובדות למעלה מעשר שעות עבודה ביום. דרושה רפורמה מקיפה בתחום. זהו היסוד להתפתחות הילד".

    יו"ר ועדת הכספים, משה גפני (יהדות התורה), אמר כי מאז שנת 2010 לא הוקצו כספים ותקנים נוספים למשפחתונים, על אף הגידול באוכלוסייה ולמרות שמשרד האוצר התחייב להעביר 150 מיליון שקלים לפתרון בעיית המשפחתונים ומעונות היום גם יחד.

    השר כץ אמר כי זו פעם ראשונה שהוא נחשף לנושא ולנתונים, וביקש 4 חודשים לטיפול בבעיה. "מדובר על גוף יוצא מן הכלל בדוגמתו; מצד אחד מנהלות ועובדות המשפחתונים הן עצמאיות, מצד שני מסובסדות ומפוקחות על ידי המדינה ומעצם כך נכפים עליהם תנאי ואופי העבודה".

    חברי הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה), מיקי לוי (יש עתיד) ונורית קורן (הליכוד), הציעו שהמדינה תאפשר למשפחתונים להפוך לעצמאיים, והמדינה תסבסד ישירות את הילד.

    ח"כ אייכלר: "המדינה מונעת את זכותה של מטפלת עצמאית לפתוח משפחתון ודורשת 500 שעות הכשרה. המדינה שוללת את זכויות הילד לקבל משפחתון ופוגעת בזכויות הפנסיה והחופשות, של המטפלת. היא אינה עצמאית לקבוע תעריף לילד ואינה שכירה לקבל זכויות עובד ופנסיה. הפתרון הוא לאפשר לכל מי שרוצה לפתוח משפחתון, תוך פיקוח משרד העבודה. פתרון נוסף להגדיל את מספר הילדים מחמשה לששה ילדים במשפחתון. לחילופין יש להכיר במטפלות כשכירות ולדאוג להפרשות פנסיה וזכויות שלהן".

    ח"כ אלאלוף הודיע כי עם הגשת המלצות שר העבודה והרווחה בנושא, בעוד 4 חודשים, תשוב הוועדה לדון בעניין עובדות המשפחתונים ותגבש פתרונות לבעיה.



    0 תגובות